Rabu, 1 September 2010

~Registry Cleaner~ Cara Terbaik Untuk Melajukan PC Anda!

Masa baru beli, komputer atau laptop kita biasanya laju je bila kita bukak sebarang file, program atau laman web. Tapi lepas beberapa bulan kita guna, terasa macam lambat pulak komputer kita nak load sebarang program. Adakah itu cuma imaginasi kita, ataupun memang komputer kita betul2 dah slow?

Tahukah anda setiap kali anda save sebarang file atau program di dalam komputer, ataupun ketika melayari internet, registry dalam komputer kita juga akan bertambah? Mungkin ramai yang tak sedar perkara ini..

Apa itu registry? Registry inilah yg mengandungi segala settings dan data untuk operating system, fail, program dan sistem hardware untuk komputer kita. Untuk pemahaman yang lebih mudah, segala yang masuk dan keluar daripada komputer kita akan dicatat dalam registry. Kira macam katalog lah untuk sebarang aktiviti komputer kita. Lama kelamaan ia akan menjadi semakin banyak, dan boleh menyebabkan gangguan pada sistem registry. Inilah yang menyebabkan komputer kita menjadi perlahan sebenarnya. Malah kadang-kadang boleh menyebabkan freeze, atau lebih teruk lagi, crash.

Jadi cara terbaik untuk memastikan komputer kita beroperasi dalam keadaan optimum ialah dengan memastikan registry ini sentiasa dalam keadaan yg tersusun. Ia boleh menyebabkan komputer kita bergerak dengan lebih lancar dan laju. Caranya ialah dengan memastikan registry ini ‘dikemas’ atau ‘dibersihkan’ dengan kerap. Pakar komputer mencadangkan kita melakukan registry repair ini setiap 6 bulan sekali. Jika perlu, buat setiap minggu. Cuma pastikan software yg kita guna itu boleh backup segala data semasa melakukan registry cleaning supaya kalau2 jadi apa-apa yang tak diingini, kita boleh reverse balik.

Dengan itu, amat penting sekali kita memilih registry repair software yang terbaik untuk komputer kita. Ia akan free up sistem kita dari sebarang registry fail-fail atau program-program yang sudah tidak diguna pakai dan boleh melajukan komputer kita dengan segera.

The best registry repair software can:

•Repair Your Entire System: Capable registry repair software can remove duplicate files as well as unused files, icons, idle shortcuts, obsolete start menu items, temporary files and more.
•Check for Registry Repair Concerns: Pro registry repair programs can check and fix invalid pathways, empty registry keys, traces of uninstalled software, orphan references, spyware, corrupt files and numerous other areas of potential trouble.
•Protect You From Error: Making a mistake in repairing or removing items from your registry can prove disastrous. The best registry cleaners present potential errors clearly and thoroughly analyze the problems, before they are removed. Registry cleaners can help you make an educated decision about what registry changes you may want to make.

Setelah melakukan sedikit research, ada 2 software yang highly recommended oleh pakar2 dalam bidang masing2. Untuk yang pertama ni, software ni diberi nama Advanced System Optimizer. Jika anda sudah familiar dengan software TuneUp Utilities, software Advanced System Optimizer ini juga lebih kurang sama juga functionnya, bezanya ia adalah software terbaik menurut website http://registry-repair-software-review.toptenreviews.com/ . Ia bukan saja khas untuk repair registry, tapi segala jenis function pun ada untuk memantapkan performance komputer anda. TuneUp Utilities tu langsung tak masuk dalam list.


Top 10 Registry Cleaner 2010. Sumber: http://registry-repair-software-review.toptenreviews.com/ (Click to enlarge)
Jadi kalau anda berminat untuk donwload Advanced System Optimizer ini,Jom download sini:

http://www.mediafire.com/?wzmnznzfnz3

Software yang kedua yang highly recommended ialah RegCure. Ia adalah software registry cleaner yang terbaik menurut website http://www.registrycleanersreviewed.com/ dan http://windowsfix.info/best-registry-cleaner/. Berbeza dengan software yang pertama tadi, RegCure ini memang khas untuk repair registry sahaja.

Review tentang RegCure dari website http://windowsfix.info/best-registry-cleaner/
Jadi kalau anda berminat nak download RegCure, boleh download dengan link di bawah. Crack pun disediakan sekali:

http://www.mediafire.com/?muznymnznqt
So terpulang lah pada anda nak pilih software yang mana. So buatlah pilihan yang terbaik diantara 2 software yang TOP dalam tahun ini. untuk memastikan komputer anda dalam keadaan yang sihat dan lancar.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan