Ahad, 5 September 2010

PHUA CHU KANG THE MOVIE Reg trailer : Sneaks from 6 Aug : Opens 12 Aug

Oleh FAIZAL SAHARUNI (KOSMO-ONLINE)
BAGI peminat setia susuk bernama Gurmit Singh atau lebih dikenali sebagai Phua Chu Kang, inilah masa terbaik untuk anda menyaksikan siri televisyen terkenal itu yang diangkat ke layar lebar.



Berbanding episod biasa yang ditonton sejak beberapa tahun lalu, filem tersebut menjanjikan lebih banyak humor dan ketawa. Selain aksi Phua Chu Kang, pemegang karakter lain juga pastinya bakal menggeletek hati audiens. Percayalah!

Phua Chu Kang The Movie
Bahasa: Inggeris
Klasifikasi: U
Genre: Komedi/Drama
Tayangan: 26 Ogos 2010
Durasi: 1 jam 39 minit
Pengedar: Ram Entertainment, Primeworks Studios
Pelakon: Charlie Tan, Gurmit Singh, Irene Ang, Lim Kay Siu dan Neo Swee Lin
Pengarah: Boris Boo

SEBAGAI seorang anak yang taat kepada keluarga, Phua Chu Kang berdepan dengan dilema apabila dipujuk oleh ibunya, Ah Ma lakonan Neo Swee Lin yang mahukan dia bersaing mendapatkan tender mengubahsuai rumah kebajikan orang tua, Heaven Can Wait. Organisasi itu sebenarnya dimiliki oleh seorang individu menjengkelkan, Lim Lau Pek (Henry Thua). Biarpun tidak mengetahui apa sebenarnya muslihat si ibu yang bersungguh-sungguh bagi mendapatkan projek itu, Phua Chu Kang bagaimanapun akur dengan permintaan Ah Ma apatah lagi selepas mendapat khabar pesaingnya Frankie Foo (Lim Kay Siu) juga berhajat mendapatkan kerja pengubahsuaian berkenaan.

P/S: ..don't play..play aah....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan